Cum reduci stresul cu ajutorul sportului

Remediul natural al febrei musculare

Cum reduci stresul cu ajutorul sportului

noiembrie 15, 2021 Blog Refenumice 0

Oboseala și stresul îți dau peste cap buna dispoziție. Timpul pentru activitățile care îți fac plăcere este tot mai scurt. Ai încercat metodele anti-stres pe care și prietenele tale le utilizează, dar nu funcționează la fel de bine ca în cazul lor. Exercițiile fizice pot ameliora simptomele pe care stresul le provoacă în organism. Ai nevoie de doar 15 minute de efort fizic, în fiecare zi pentru, a putea ține stresul la distanță. Vei resimți imediat efectele benefice pe care le are mișcarea.

Stresul și legătura sa indirectă cu sportul

Din cauza stresului cronic, faci față tot mai greu sarcinilor pe care le ai la serviciu. Socializezi mai puțin și, uneori, presiunea pe care o pui pe tine o resimte și corpul tău. Între stres și durerile musculare sau durerile de oase există o legătură strânsă, pentru că stresul cronic provoacă dezechilibre în organism. Astfel, metabolismul este încetinit, iar absorbția substanțelor nutritive de care corpul are nevoie se face tot mai greu. Este timpul să cauți soluții pentru a ține stresul sub control.

Într-un studiu referitor la metodele prin care efectele stresului și ale anxietății pot fi diminuate, specialiștii Universității Harvad explică de ce este bine să facem mișcare atunci când suferim de stres. Exercițiile fizice reduc nivelul hormonilor care provoacă stresul, precum adrenalina și cortizolul, și ajută la creșterea nivelului de endorfine, hormoni care ajută creierul să se relaxeze. O cantitate mare de endorfine va crește senzația de optimism și bună dispoziție la nivelul creierului. Astfel, te vei putea relaxa mai ușor. De asemenea, exercițiile fizice te ajută să te deconectezi de la activitățile stresante și să-ți concentrezi atenția într-o altă direcție. Mai mult, în timp ce faci mișcare, antrenezi tot corpul. Mușchii, oasele și articulațiile funcționează împreună cu inima și creierul, iar astfel ai grijă și de sănătatea organismului tău.

Specialiștii healthline.com au făcut și o listă a activităților fizice potrivite pentru momente stresante:

  • Mersul pe bicicletă
  • Alergatul
  • Înotul
  • Tenisul
  • Dansul

Efectele stresului

Impactul pe care stresul îl are asupra organismului este atât de ordin psihic, cât și fizic. Din cauza stresului, pot apărea stări precum anxietatea și depresia, generate de creșterea nivelului hormonilor responsabili de apariția stresului cronic, adrenalina și cortizolul. Toate emoțiile negative provocate de stres încetinesc procesele metabolice și afectează buna funcționare a organismului. Corpul asimilează mai lent substanțele nutritive, iar astfel apar problemele. Durerile sunt una dintre cele mai des întâlnite simptome fizice pe care stresul le provoacă. De cele mai multe ori, din cauza stresului, simțim dureri  musculare și de articulații. Chiar dacă diminuăm stresul la nivel mental, simptomele fizice pot persista o perioadă mai îndelungată.

Pentru a atenua durerile musculare, putem folosi creme sau geluri cu efect calmant și analgezic, precum Refenum Ice. Având în compoziție uleiuri naturale de eucalipt și mentol, acest gel stimulează circulația sangvină și are rol relaxant pentru mușchii încordați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *